Новости. Потреба в раціоналізації не зменшується

Газета "Харківський електротранспорт", 14.02.2004.

Дуже часто від начальників чи головних інженерів депо можна почути такі, із вдячністю сказані, слова:

— Наша справжня опора і надія сьогодні — досвідчені, кадрові трудівники. Такий ремонтник, наприклад, добре знає будову рухомого складу, вміє швидко знайти поломку, або відрегулювати той чи інший механізм.

Проте, багаторічне спілкування з спеціалістами, майстрами своєї справи дозволяє побачити й спільні для них риси. Це й бажання робити свою справу осмислено, вносячи до неї значний творчий елемент. А звідси — постійна участь у раціоналізаторській діяльності, котра, до речі, досить об’єктивно характеризує кожний трудовий колектив, його поточні і потенційні можливості.

Це дуже важливо в часи, коли кризові явища в економіці співіснують з процесами відповідних змін. Отже, й новаторство, технічна творчість трудівників виступає за цих умов об’єктивним резервом виживання всього колективу. Причому це підтверджує і аналіз раціоналізаторської діяльності на ХКП "Міськелектротранс". Якщо у 2002 році 69 авторів подали 79 пропозицій з економічним ефектом 35,2 тис. грн., то в 2003 р. вже 98 авторів зробили 92 пропозиції, ефект від яких склав 100,7 тис. грн.

Ці цифри є, без перебільшення, справжнім ключем до розуміння тих процесів, які відбуваються в трудових колективах підприємства. Свідчать вони про те, що у найактивнішої частини електротранспортників зростає зацікавленість у результатах своєї справи, міцнішає впевненість в її потрібності суспільству. Електрики, слюсарі, верстатники й інші спеціалісти не чекають, як говориться, з моря погоди, а прагнуть вирішувати гострі наявні проблеми, вкладаючи у це свої знання, навички й інтелект.

У минулому році найефективнішими виявилися новатори Салтівського трамвайного депо. 20 авторів внесли і запровадили 23 пропозиції, котрі дали економічний ефект — 45,6 тис. грн. До речі, про кращу розробку творчої групи з цього підрозділу "Технологію ремонту ступиці колісної пари Т‑3" наша багатотиражка докладно розповідала в публікації  "Новатори — на вістрі проблеми" (№№41‑42 від 24 травня 2003 р.). Ще одна творча бригада у складі наладчика B.І. П*******ка, начальника заготівельної дільниці Л.С. Г*****ва та інженера-технолога В.І. З*******ва запропонувала "Трифазний електротрансформатор з випрямлювачем для пайки котушок тягових електродвигунів". Новинка дає економію в 6,38 тис. грн.

Не сильно різняться між собою показники раціоналізаторської діяльності наших тролейбусних депо. Так, 20 новаторів Депо №1 внесли 13 пропозицій. У той же час 14 авторів з тролейбусного депо №2 — 20, а в тролейбусному депо №3 15 новаторів розробили 12 пропозицій, які дали економічний ефект на рівні 36,9 тис. грн. Досить цікаву розробку тут запропонували майстер О.В. К******ко, слюсар В.А. Ф****в, токар C.Є. Б**в та зварник Б.П. О****в. Стосується вона "Відновлення підшипникової вісі шарнірного з’єднання напівмосту тролейбусів ДАК/"РОКАР".

Раціоналізатори Комінтернівського трамвайного депо практично не поступаються тролейбусникам, маючи 13 авторів і 15 пропозицій. Кращими новаторами тут вважаються верстатник М.Ф. Щ****к, слюсар М.М. С****к, начальник техвідділу А.І. Овечка та інженер-конструктор В.О. Н******в. У той же час результати діяльності новаторів Жовтневого трамвайного депо набагато скромніші. Дві пропозиції на 5 авторів — результат, погодьтеся, не гідний великого експлуатаційного підрозділу.

Прагнуть реалізувати свій творчий потенціал і трудівники наших служб. Вісім етуссівців, зокрема, запропонували 5 необхідних виробництву розробок. Електромонтеру С.В. Ф*****ву належить така, як "Оперативний контроль справності ланцюгів заземлення електрообладнання". Дві технічні новинки на рахунку трьох авторів із служби колій. Пропозицію "Тяга путьова — "гакова" запропонували майстер ДМРК А.В. С****я та начальник ПТВ В.І. Савельчев.

У 2004 році потреби підприємства в цікавих й корисних розробках не будуть зменшуватися. Бо новаторство й надалі відіграватиме роль надійного резерву для деповчан. Тож хочеться, щоб раціоналізаторська діяльність у наших підрозділах розвивалася ще активніше і цілеспрямованіше, а новатори вибирали найактуальніші для виробництва теми.

В. ВІТЧЕНКО,
головний інженер ХКП "Міськелектротранс"

№11‑12 (5159‑5160), 14 лютого 2004 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай, Троллейбус
Модели ПС:   Tatra-T3, DAC-217E, ROCAR-E217
Перевозчики:   Депо №1, Коминтерновское трамвайное депо, КП "Жовтневе трамвайне депо", КП "Салтівське трамвайне депо", КП "Тролейбусне депо №2", КП "Тролейбусне депо №3"

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.